piec na olej przepracowany
, kwestia ta wygląda tak samo. W Internecie aż roi się od porad związanych z samodzielnymi naprawami drobnych usterek. Jeśli nie pochodzą one ze znanego nam źródła to jednak nie powinniśmy podejmować poważniejszych napraw we własnym zakresie. Strony internetowe konkretnych elektryków także zawierają różne porady, ale tutaj dotyczą one przede wszystkim konieczności wzywania pomocy elektryka. Może się bowiem okazać, że niedostatecznie dokręcony bezpiecznik sprawi, że zostaniemy pozbawieni światła, a do takiej drobnostki nie warto wzywać fachowej pomocy. Definicja nagrzewnicyPodział nagrzewnic Ze względu na przeznaczenie: n. pomieszczeniowe - stosowane w pomieszczeniach/domach n. samochodowe - stosowane w samochodach n. przemysłowe - stosowane w procesach produkcyjnych, itp. Ze względu na budowę: stacjonarne mobilne wiszące wbudowane w zespół maszyn Ze względu na rodzaj paliwa: nagrzewnice olejowe (zasilane olejem opałowym, ropą lub mazutem nagrzewnice elektryczne (zasilane energią elektryczną) nagrzewnice wodne (zbudowane na bazie wymiennika wodnego uzyskujące ciepło z cieczy płynącej przez wymiennik) nagrzewnice na paliwa stałe (węgiel, drewno, koks, pelet, itp.) nagrzewnice gazowe (gaz ziemny lub LPG) Budowa i działanie Sposób działania nagrzewnicy uzależniony jest od jej rodzaju. Powietrze w nagrzewnicach wodnych podgrzewa się dzięki wymiennikowi aluminiowemu, przez który przepływa gorąca woda. Dzięki wymiennikowi energia cieplna przekazywana jest przez lamele i powietrze uzyskuje podwyższoną temperaturę. Nagrzewnice olejowe to takie, w których źródłem ciepła jest z reguły olej opałowy, który wtryskiwany poprzez dyszę paliwową do komory spalania podgrzewa przepływające przez nagrzewnicę powietrze. Nagrzewnice olejowe wymiennikowe posiadają wymiennik, czyli paliwo spalane jest w zamkniętej komorze spalania, a powietrze jest ogrzewane poprzez wymiennik ciepła. Nagrzewnice olejowe bezwymiennikowe nie posiadają wymiennika i powietrze przepływające przez nagrzewnicę ogrzewane jest bezpośrednio przez płomień z spalanego paliwa. Różnica jest zasadnicza: nagrzewnice wymiennikowe posiadają zamkniętą komorę spalania i odprowadzenie spalin na zewnątrz, przez co spaliny są odseparowane od ogrzewanego powietrza, a w nagrzewnicach bezwymiennikowych podgrzewane powietrze łączy się ze spalinami. Nagrzewnice gazowe mają identyczną zasadę działania jak olejowe lecz czynnikiem cieplnym zamiast oleju jest gaz. Nagrzewnice gazowe na propan-butan wytwarzają czyste i ciepłe powietrze. Proces spalania zachodzi w otwartej komorze spalania, powietrze zasysane przez wentylator jest ocieplane a następnie wydmuchiwane z nagrzewnicy. Nie wymagają one kominów, należy jedynie zapewnić dopływ powietrza, aby umożliwić prawidłowe spalanie. Najnowsze modele posiadają pokrętła umożliwiające płynną regulację mocy, dzięki czemu można ograniczyć zużycie gazu do potrzebnego minimum. Zastosowanie Poza zastosowaniem samochodowym, nagrzewnice wykorzystuje się do ogrzewania pomieszczeń o zróżnicowanych powierzchniach np. magazynów, hal, szklarni, obiektów inwentarskich, placów budów w trakcie realizacji, warsztatów, stacji diagnostycznych i wulkanizatorskich, a także namiotów i kościołów. Stosuje się je również tam, gdzie instalacja grzewcza nie może zostać założona lub uległa uszkodzeniu. Głównymi zaletami tego rodzaju ogrzewania są możliwość natychmiastowego rozpoczęcia pracy, prostota użycia, duża dostępność paliwa, a także łatwość ich serwisowania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica Auto na prądChociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności.
, kwestia ta wygląda tak samo. W Internecie aż roi się od porad związanych z samodzielnymi naprawami drobnych usterek. Jeśli nie pochodzą one ze znanego nam źródła to jednak nie powinniśmy podejmować poważniejszych napraw we własnym zakresie. Strony internetowe konkretnych elektryków także zawierają różne porady, ale tutaj dotyczą one przede wszystkim konieczności wzywania pomocy elektryka. Może się bowiem okazać, że niedostatecznie dokręcony bezpiecznik sprawi, że zostaniemy pozbawieni światła, a do takiej drobnostki nie warto wzywać fachowej pomocy. Definicja nagrzewnicyPodział nagrzewnic Ze względu na przeznaczenie: n. pomieszczeniowe - stosowane w pomieszczeniach/domach n. samochodowe - stosowane w samochodach n. przemysłowe - stosowane w procesach produkcyjnych, itp. Ze względu na budowę: stacjonarne mobilne wiszące wbudowane w zespół maszyn Ze względu na rodzaj paliwa: nagrzewnice olejowe (zasilane olejem opałowym, ropą lub mazutem nagrzewnice elektryczne (zasilane energią elektryczną) nagrzewnice wodne (zbudowane na bazie wymiennika wodnego uzyskujące ciepło z cieczy płynącej przez wymiennik) nagrzewnice na paliwa stałe (węgiel, drewno, koks, pelet, itp.) nagrzewnice gazowe (gaz ziemny lub LPG) Budowa i działanie Sposób działania nagrzewnicy uzależniony jest od jej rodzaju. Powietrze w nagrzewnicach wodnych podgrzewa się dzięki wymiennikowi aluminiowemu, przez który przepływa gorąca woda. Dzięki wymiennikowi energia cieplna przekazywana jest przez lamele i powietrze uzyskuje podwyższoną temperaturę. Nagrzewnice olejowe to takie, w których źródłem ciepła jest z reguły olej opałowy, który wtryskiwany poprzez dyszę paliwową do komory spalania podgrzewa przepływające przez nagrzewnicę powietrze. Nagrzewnice olejowe wymiennikowe posiadają wymiennik, czyli paliwo spalane jest w zamkniętej komorze spalania, a powietrze jest ogrzewane poprzez wymiennik ciepła. Nagrzewnice olejowe bezwymiennikowe nie posiadają wymiennika i powietrze przepływające przez nagrzewnicę ogrzewane jest bezpośrednio przez płomień z spalanego paliwa. Różnica jest zasadnicza: nagrzewnice wymiennikowe posiadają zamkniętą komorę spalania i odprowadzenie spalin na zewnątrz, przez co spaliny są odseparowane od ogrzewanego powietrza, a w nagrzewnicach bezwymiennikowych podgrzewane powietrze łączy się ze spalinami. Nagrzewnice gazowe mają identyczną zasadę działania jak olejowe lecz czynnikiem cieplnym zamiast oleju jest gaz. Nagrzewnice gazowe na propan-butan wytwarzają czyste i ciepłe powietrze. Proces spalania zachodzi w otwartej komorze spalania, powietrze zasysane przez wentylator jest ocieplane a następnie wydmuchiwane z nagrzewnicy. Nie wymagają one kominów, należy jedynie zapewnić dopływ powietrza, aby umożliwić prawidłowe spalanie. Najnowsze modele posiadają pokrętła umożliwiające płynną regulację mocy, dzięki czemu można ograniczyć zużycie gazu do potrzebnego minimum. Zastosowanie Poza zastosowaniem samochodowym, nagrzewnice wykorzystuje się do ogrzewania pomieszczeń o zróżnicowanych powierzchniach np. magazynów, hal, szklarni, obiektów inwentarskich, placów budów w trakcie realizacji, warsztatów, stacji diagnostycznych i wulkanizatorskich, a także namiotów i kościołów. Stosuje się je również tam, gdzie instalacja grzewcza nie może zostać założona lub uległa uszkodzeniu. Głównymi zaletami tego rodzaju ogrzewania są możliwość natychmiastowego rozpoczęcia pracy, prostota użycia, duża dostępność paliwa, a także łatwość ich serwisowania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica Auto na prądChociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności.